Ghidul își propune prezentarea într-o formă concisă și ușor accesibilă a reperelor ce trebuie respectate, pentru a presta serviciile în acord cu prevederile legale, cu scopul de a asigura un nivel ridicat de informare și protecție a consumatorilor pentru o bună funcționare a pieței.
Consumatorul are dreptul de a fi informat în mod complet și corect asupra caracteristicilor esențiale ale produselor/serviciilor ce îi sunt ofertate, astfel încât decizia luată să fie în cunoștință de cauză și astfel să poată corespunde cât mai bine nevoilor sale.
Având în vedere multitudinea ofertării, alegerea consumatorului trebuie făcută în cunoștință de cauză și să aibă la bază principiul transparenței și al corectitudinii.
Consumatorul are dreptul de a primi informații de la furnizorii de servicii financiare nonbancare pentru înțelegerea produselor și serviciilor comercializate de aceștia, printr-un sistem facil și gratuit și de a accesa atât sistemul de petiții, cât și pe cel de soluționare a litigiilor.
În relația cu consumatorii, entitățile vor da dovadă de integritate și transparență în furnizarea produselor și serviciilor. Pentru înțelegerea caracteristicilor produselor, se va folosi o exprimare concisă a termenilor uzitați și, pe cât posibil, o adresabilitate ușoară.
Ghidul de bune practici se aplică entităților piețelor financiare nonbancare ce sunt supuse reglementării și supravegherii ASF, respectiv oricărui contract încheiat între un comerciant/profesionist și un consumator de instrumente, produse sau servicii financiare comercializate pe aceste piețe, inclusiv agenților de asigurare subordonați și activităților de bancassurance.
Prezentul Ghid nu se aplică activităților de reasigurare sau investitorilor profesionali.